Boeing CEO’su çıkış planları yaparken 2023 yılında 33 milyon dolar alacak
Boeing Co. (NYSE:BA), CEO’sunun 2023 yılı ücretinin yaklaşık %45 oranında artarak 33 milyon dolara ulaştığını açıkladı. Bu açıklama, CEO’nun yılsonunda görevinden ayrılmaya hazırlandığı ve havacılık ve uzay üreticisinin yoğun bir incelemeye tabi tutulduğu bir dönemde geldi.
Şirket, CEO Dave Calhoun’un ücretinin önemli bir kısmının, 5 Ocak’ta Alaska Havayolları’na ait bir 737 MAX 9 jetinin karıştığı hava paneli patlaması olayının ardından değeri düşen ertelenmiş hisse senetlerinden oluştuğunu açıkladı. Sonuç olarak, Calhoun’un 2023 yılı için toplam tazminatının düzeltilmiş değeri 24,8 milyon dolardır. Bu düzeltme, şirketin düzenleyiciler ve müşteriler tarafından gündeme getirilen kalite sorunlarıyla boğuştuğu bu yıl Boeing’in hisse fiyatında yaşanan yaklaşık %30’luk düşüşü yansıtmaktadır.
Ayrılacağını 25 Mart’ta açıklayan Calhoun, 2023’te 2,8 milyon dolarlık ikramiyeden vazgeçerek 5 milyon dolar kazandı. Calhoun’un 2022 yılındaki toplam ücreti 22.6 milyon dolardı. Daha önceki başvurulara göre Calhoun son üç yılda ikramiye almamıştı.
Şirket, ABD’li düzenleyicilerin fabrika denetimlerini artırması ve Boeing’in kaliteyi artırmaya çalışması nedeniyle en çok satılan 737 MAX’in üretiminde gecikmeler yaşadı. Bu durum Avrupalı rakibi Airbus’ın tek koridorlu jet pazarındaki liderliğini genişletmesine olanak sağladı.
Boeing’in yönetiminde kriz nedeniyle önemli değişiklikler yaşandı. Yönetim Kurulu Başkanı Larry Kellner ve Boeing’in ticari uçaklar bölümünün başındaki Stan Deal istifa etti. Deal’in yerine Stephanie Pope Operasyon Direktörü olarak göreve başladı.
Boeing’in yeni yönetim kurulu başkanı Steve Mollenkopf, hissedarlara yönetim kurulunun şirketi iyileştirme konusundaki kararlılığı konusunda güvence vererek şunları söyledi: “Şahsen ben ve yönetim kurulu olarak bu şirketi olması gereken yere getirme çabalarımızda taş üstünde taş bırakmayacağımıza söz veriyorum.”
Deal’in 2023’teki gerçek maaşı 2,6 milyon dolardı ve toplam tazminatı %42 artışla 12,5 milyon dolara yükseldi, ancak Boeing şu anki değerini 9,7 milyon dolar olarak tahmin ediyor.
Boeing, Ocak ayındaki olaydan bu yana hisse senedi fiyatlarındaki düşüşe tepki olarak, uzun vadeli yönetici ödüllerinin değerini hisse senedindeki düşüşle aynı oranda azaltmaya karar verdi. Sonuç olarak, Calhoun 2024 yılında 17 milyon dolar hedefinden 13.25 milyon dolar ödül alacak.
2018 ve 2019 yıllarında meydana gelen iki ölümcül 737 MAX kazasının ardından Boeing, ürün güvenliği ve kalitesine öncelik vermek üzere tazminat politikalarını yeniden yapılandırdı. 2024 yılı için, ticari uçaklar için yıllık teşviklerin belirlenmesinde güvenlik ve kalite, finansal performans için %40’lık bir ağırlığın aksine %60’lık bir ağırlığa sahip olacak.
Boeing’in üst düzey yöneticilerinin uzun vadeli teşvik ödülleri, şirketin emniyet yönetim sisteminin etkinliğini değerlendirmek için bir çalışan kültürü anketi de dahil olmak üzere yeni ölçütler içerecek.
Boeing zorluklarla karşılaşmaya devam ederken, şirket fabrikalardaki kalite kontrollerini artırdı ve müşterilerin ve düzenleyicilerin güvenlikle ilgili endişelerini aktif olarak ele alıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.